tiistai 1. lokakuuta 2013

Parga 2013 (2)

Keskiviikko 25.9
Aamulla Joonianmereen uimaan. Hotellilta ei ollut pitkä matka hiukan syrjäisemmälle rannalle. Ois voinu olla isompiakin aaltoja mutta kivasti noissa pienemmissäkin heijas. Vähän väliä onnistuin jotenkin saamaan suuhuni sitä vettä. Eikä kirveltäny yhtään haavoissa se suolavesi. Sanoisinko, että oli aika suolainen kokemus. Illemmalla käytiin Bacchos ravintolassa syömässä ja suosittelen kyseistä paikkaa jos Pargaan on menossa. Ruoka super hyvää ja henkilökunta mukavaa. Annokset oli niin isoja, että varmasti lähtee nälkä. Palvelu pelas tosi hyvin!

Torstai 26.9
 Yleistä palloilua pitkin poikin. Vanhukset lähti pyörähtää oliivitehtaalla niin jäätiin systerin kanssa hengailemaan ulkopuolelle. Ei muuta, kun kamera kouraan ja kuvia räpsimään. Kamerasta puheen ollen reissun aikana tuli otettua reilu 600 kuvaa. Hetki menee, kun noita selailee.

Moottoripyöristä kiinnostuneena ihmisenä en voinut olla kiinnittämättä huomiotani Kreikkalaisten ajo tapoihin. Kypärää ei käytetty. 1 ihmisellä 15 saattoi olla kypärä päässä. Paljon näkyi myös niitä jotka ajoi mopolla ja piti kypärää kädessä. Mikä logiikka siinä on, että sulla on kypärä kädessä mutta et voi sitä päähän laittaa. Paljon oli myös semmosia jotka ajoi 3 tai 4 päällä jollain pienellä skopalla. Yks seiso jalkatilassa ja muut istu penkillä. Niittenkin meno näytti hirveen turvalliselta. Ja ne mopot mitä niillä oli. Inhoon teinejä jotka virittää suomessa omia mopojansa. Eli siis mitä kovempi ääni sitä coolimpi kuski on. Tuolla oli sama meininki. Virittäjät ei vaan ollut teinejä.. Revitään pakoputki helvettiin niin lähtee kovat äänet. Ite yhdistän sen äänen tehoihin. Kova ääninen motska niin pitäis tehoja olla. Mua itteeni nolottais ajaa mopolla joka pitää älytöntä pärinää mutta kulkee vaan sen 40km tunnissa. Sit oli näit urpoja jotka kaasuttelee just mun kohalla. "ai, kiva sulta lötyy kaasu siitä moposta. EI KIINNOSTA!" Pargan ja varmaan koko Kreikan mopot oli niin rumia ja rikkinäisiä. Ne oli ruosteessa, niistä puuttui peilit, osia irtoili ym. Suomeen, kun tulis noilla ajamaan niin poliisi pysäyttäis aika äkkiä. Tässä teille esimerkki..

Perjantai 27.9
Vähiin käy ennen kuin loppuu. N. kilometrin päässä hotellista oli leipomo. Monena aamuna tuli sieltä haettua tuoretta croissanttia tai leipää. Munkkeja ja muita leivoksia unohtamatta. Eurolla sait valtavan croissantin tai ison leivän. Tuotteita ei oltu hinnoilla pilattu.
Croissant meni ihan leivästä. Toi oli 3 kertaa isompi mitä suomessa myydään.
Illemmalla meille soitettiin aurinkomatkoilta. Lentokone on kuulemma rikki ja siihen tilalle on saatu pienempi kone. Nyt ne yrittää saada 4 ihmistä tulemaan myöhemmällä lennolla koska kone on täynnä. Meillehän soitettiin ekana, kun meitä oli se 4 reissussa. Lento olis lähteny vasta 8 jälkeen illalla lauantaina. Me ei pystytty tulemaan myöhemmällä lennolla, koska mun piti olla sunnuntai aamuna kisoissa. Kiva työ tommosella oppaalla joka rupee edellisenä iltana järkkäämään ihmisiä pois lennolta..
Sitten alkoikin kriisi, että meneekö matkalaukku kiinni. Viikon aikana tullut osteltua vähän kaikenlaista. Oli siinä pieni homma saada kaikki matkalaukkuun mahtumaan. Täytyi käyttää joka sentti laukusta, että sai kaiken tavaran kotiin.

Lauantai 28.9
Onneks oli matkalaukku pakattu jo eilen niin ei tarvinnut aamulla panikoida. Klo 10.20 lähtö hotellilta lentokentälle. Lentokentällä oli hyvin aikaa käydä kaupassa pyörähtämässä ja vaan istuskella. Prevezan kenttä on myös sotilas käytössä joten siellä ei kuvia saanut ottaa. Ihan tyhmä juttu. Pienemmän koneen vuoksi meidän porukka oli ripoteltu pitkin konetta. Lennon piti lähteä 13.10 ja päästiinkin ajoissa lentokoneeseen. Kapteeni kuuluttaa, että päästään etuajassa lähtemään. Rullaillaan kiitoradalle ja jäädään oottamaan lupaa lähtöön. Aika kauan kiitoradalla ooteltiin ja sieltä tuleekin toinen kuulutus. Laskelmat ei täsmännyt ja jouduttiin palaamaan takasin ja pakkaamaan lentokone uudelleen sekä tankkaamaan. Siinä kohtaa rupes v*tuttamaan, koska illaks olis ollut menoa. Loppujen lopuks saatiin laskelmat kondikseen ja tankki täyteen. Ei oltu, kun vaan 1.5h myöhässä aikataulusta. Helsingissä sentä saatiin laukut lähes heti, kun kentälle päästiin.

Ei taida tuolla hirveesti käydä tän näkösiä ihmisiä. Yks päivä käveltiin katua pitkin, kun sieltä tuli n. 10v tyttö vastaan. Siinä kohalla se kattoo mua ja kiljasee. Samalla sekunnilla laittaa kädet suunsa eteen ja jää silmät suurina tuijottamaan. Mulla oli naurussa pidättelemistä siinä kohtaa. En mä nyt sentä noin pelottava ole..

Reissu oli kyllä kaikin puolin onnistunut ja viikko meni todella nopeasti. Rupesin tässä jo suunnittelemaan seuraavaa reissua ens kesälle. Kohde maa ei vaan ole noin lämmin. Mutta kuuluu siihen "listaan" minne on pakko päästä.